Monday, July 13, 2015

vvip15
Kali ini kita tenang seketika membincangkan sebarang isu semasa di Malaysia. Apa kata kita layan sambungan daripada senarai kereta-kereta mewah orang kenamaan di Malaysia. Gambar kereta di atas adalah permulaan sahaja bagigambar kereta-kereta mewah orang kaya di Malaysia. Ada banyak lagi yang ingin dikongsikan bersama anda. Nak lihat kereta-kereta mewah seterusnya, milik beberapa VVIP di Malaysia?
vvip16
vvip17
vvip18
Cantik bukan kereta-kereta mewah di atas ini. PFJ 1 dan BGJ 7 itu adalah kereta family Dato Ilyas yang merupakan Director of VW Cars Sdn Bhd. Kalau dahulu dia merupakan AP holder for Volkswagen. Sekarang tidak lagi, semenjak 10 November 2009 yang lalu. Kereta Nissan GTR and Bentley Flying Spur pun termasuk dalam koleksi kereta yang mereka ada. Tapi itula, gambar kereta tersebut tiada buat masa ini.
vvip6
Kereta Bently ini adalah kenderaan rasmi Sultan Mizan
vvip14
Kereta yang digunakan Tun Dr. Mahathir Mohamad semasa berlangsungnya MAHA 2008 di Serdang.
vvip19
vvip20
Kereta sport Maserati ini digunakan oleh Jean Todt semasa Monsoon Cup di Terengganu
vvip4
vvip5
Kedua-kedua kereta mewah di atas adalah kepunyaan Ahli Parlimen Jerantut, Datuk Seri Tengku Azlan Ibni Sultan Abu Bakar yang juga merupakan adik kepada Sultan Pahang.
vvip12
Semua kereta mewah di atas milik individu yang bernama JP Chin. Siapa JP Chin ini? Beliau dahulu merupakan IBM regional manager. Sekarang ini, beliau dikatakan sudah ada team racing sendiri.
vvip13
Ini pula kereta kepunyaan anak JP Chin.
vvip31
Kereta Maybach 64 adalah kepunyaan Exec Chairman bagi Sapura Holdings, Tan Sri Shamsuddin Abdul Kadir
vvip
vvip35
Kereta Pagani Zonda di atas adalah milik individu yang ke 16 terkaya di Malaysia untuk tahun 2009, Datuk Mokhzani Mahathir
vvip21
Kereta yang digunakan oleh Datuk Nik Aziz Nik Mat semasa menghadiri muktamar PAS di Shah Alam tempoh hari.
vvip37
vvip38
Kereta Rolls Royce Phantom VI, sangat-sangat rare.  Kebiasaannya hanya digunakan oleh individu yang mempunyai kedudukan tinggi di dunia. Jangan hanya pandang kepada plat kereta ini semata. Ini kerana pemilik kereta ini tidak pernah kisah dengan nombor plat tersebut dan harga kereta Rolls Royce Phantom VI sekitar RM2 juta dan ia juga merupakan pemilik yang sama dengan kereta  Rolls Royce Chinese Eye ini.
vvip30
vvip29
vvip32
Kereta-kereta milik Sultan Johor. Lamborghini Espada dan Suburban.
vvip24
Kenderaan rasmi Tengku Mahkota Kelantan
vvip10
Ini kereta Zainal, UMNO Cawangan Pudu
vvip33
Datuk Zainudin Maidin, bekas Menteri Penerangan sebelum ini memiliki kereta seperti ini, Mitsuoka
vvip25
vvip27
vvip26
vvip28
Kenderaan rasmi yang sering digunakan oleh Tuan Yang Terutama Melaka, Tun Khalil Yaakub
vvip40
Ini merupakan kereta Sultan Pahang, Bentley dengan no platnya C1
vvip41
Kenderaan rasmi TYT Sarawak
vvip2
Seorang lagi individu yang memiliki Kereta Pagani Zonda di Malaysia iaitu, Tengku Mahkota Johor
vvip11
Semasa TMJ memandu di Kuala Lumpur. Semua kena berhenti.
vvip7
vvip8
Kereta Hummer Tengku Mahkota Johor ada dibelakangnya. Ya kalau dahulu Tengu Ibrahim merupakan Tengku Mahkota Johor, tetapi tidak lagi sekarang. Baginda kini adalah Sultan Johor. Adakah semua kerata-kereta mewah dan rare ini ini akan menjadi milik Tengku Ismail putera  sulung Sultan Johor, Sultan Ibrahim?
Sememangnya diketahui, Sultan Ibrahim semasa menjadi Tengku Mahkota Johor sebelum ini suka dan gemar memiliki model kereta mahal dan eksklusif. Bukan sahaja Sultan Brunei yang mempunyai deretan dan koleksi kereta-kereta mewah, bahkan Sultan Ibrahim pada masa itu juga tidak terlepas peluang memilikinya yang disimpan dalam garaj khasnya dengan setiapnya mempunya plat ekslusif “TMJ”
tmj11
Satu lagi koleksi kereta hummber milik Tengku Mahkota Johor. SUV yang cukup terkenal iaitu Hummer dengan didatangkan khas modifikasi yang istimewa.
tmj10
tmj12
Ini merupakan kereta Chevrolet Camaro yang pertama di Malaysia. Kereta ini sangat-sangat rare(ganjil) dan sukar dijumpai di MalaysiaThis is most probably the first Chevrolet Camaro in Malaysia.. very2 nice car..
azalina
azalina2
azalina3
azalina4
azalina5
azalina6
Datuk Azalina juga tidak ketinggalan untuk memiliki beberapa kereta mewah
ferrarienzo-
Inilah kereta Ferrari Enzo yang dikatakan bernilai hampir RM10 juta di NAZA.
Dan……yang ini kereta mewah siapa pulak ini? Kereta ini dijumpai dekat Australia. Dengar kata ia milik seorang bekas menteri. Kata merekala. Adalah lebih baik anda semua lihat sendiri untuk mengesahkannya.

0 comments:

Post a Comment