Thursday, September 3, 2015

mukhriz

1833

Kadang kala, akibat tekanan dan asakan yang berterusan, seseorang individu akan mengambil jalan mudah untuk mengundurkan diri mengikut suara ramai. Itu juga yang berlaku terhadap Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.
Mengikut sumber dalaman Kedah, Datuk Seri Mukhriz mungkin akan menghantar surat perletakkan jawatan beliau kepada Perdana Menteri seawal hari Isnin minggu hadapan. Perkhabaran mengejut ini dikatakan berpunca daripada tekanan politik yang hebat keatas beliau berikutan kecenderungan ayahnya yang juga bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamed kepada pembangkang sejak akhir-akhir ini.
images (12)
Beliau dilaporkan dalam keadaan tersepit samada ingin menyatakan komitmen beliau terhadap parti dan Presiden UMNO mahupun kepada keluarga. Disamping itu menurut sumber ini lagi, faktor tekanan dalaman daripada Ahli Parlimen yang tidak menyokong beliau juga menjadi faktor pendorong atas keputusan yang dibuat beliau ini.
Apa yang pasti disebalik sokongan yang ditunjukkan oleh sebilangan rakyat Kedah keatas beliau, banyak faktor yang menjadi penyebab kenapa beliau diserang bertalu-talu sejak akhir-akhir ini. Samada ianya faktor luaran mahupun sebaliknya, ianya jelas menuntut beliau melakukan sesuatu untuk membetulkan semula keadaan.
images (13)
Andai benar beliau memilih untuk berundur, UMNO kedah harus memilih salah seorang ADUN yang difikirkan layak bagi menggantikan beliau dalam masa terdekat. Mungkin apabila beliau berada diluar lingkup politik Kedah, suasana mungkin akan kembali tenang dan beliau dapat melihat sendiri arah tuju politik yang harus beliau bawa selepas ini.
Sumber

0 comments:

Post a Comment